close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ספר חדש על התמודדויות הצניעות- לבנות

תהל אלינסוןיא אדר ב, תשעד13/03/2014

ספר חדש, המיועד לבנות, על התמודדות עם אתגרי התקופה והיצר- ממבט מיוחד ומעשי.

תגיות:

אז מה? עוד ספר על צניעות? אז זהו שהכי לא!

"כי בא אורך" הוא לא ספר על צניעות.

אז מה כן?

הוא ספר על צמיחה ואמונה בעצמי, הוא ספר על עבודה אישית ותיקון והוא בעיקר ספר על החיים, על היצר ואם לדייק, על איך לחיות נכון את יצר החיים שבנו.

לא עוד אמירות כלליות על רוממות הטהרה או מעלת הצניעות, הספר כתוב בלשון פשוטה ממקום שמישיר מבט לתוכך, לתוכי, לכל אחת מאיתנו.

כן, קראת נכון אחת מאיתנו, אחד החידושים הגדולים של הספר (אחד מהם, אבל בהחלט לא היחיד) שהוא עוסק בנו, הבנות. בשנים האחרונות נכתבו ופורסמו לא מעט חומרים והתייחסויות

לנושאים אינטימיים ועדינים שנוגעים לבנים, לפני כשנה הוציא הרב ליאור לביא את הספר "יוצר אור" שמיועד לבנים, הצלחתו העצימה את הצורך במענה מקביל לבנות. בעקבות פניות ובקשות רבות שהתקבלו ממחנכות ומחנכים, אשתו הודיה והוא, הרימו את הכפפה, ויחד – עשו את הבלתי יאומן; הם כתבו ספר שמחולק לנושאים מעשיים וברורים, נותן עצות מקצועיות ומבוססות והולך איתנו יד ביד לאורך התהליך כולו.

זכיתי ללוות את כתיבתו של הספר במשך חודשים ארוכים וראיתי מקרוב את העבודה החינוכית והתורנית שהושקעה בו. התייעצות עם אנשי מקצוע, התלבטויות ומחשבות עם רבנים והכל בכדי לתת מענה לצורך הרב שמגיע מהשטח.

כמי שמלווה מגוון רחב מאד של בנות החל מ"הדוסיות" ביותר ועד לאלה ששכחו מה זה... אני יודעת עד כמה הוא נצרך. הוא נצרך לבנות ששקועות במקום שהן לא רוצות להיות בו, לבנות שמתלבטות איך להתמודד ואולי יותר מכל הוא נצרך לבנות שלאף אחד בסביבתן אין מושג שהן הגיעו לשם, לבנות שאין להן את מי לשאול, עם מי לחלוק, כי אף אחד לא יאמין עליהן. בנות רבות מדשדשות ומתחבטות עם עצמן בנושא, חלקן עם חברות או מדריכה, האמיצות שבניהן עם המורה או היועצת, אבל לצערנו רובן המוחלט עושות זאת לבד.

לבד? האמת לא בטוח. כיום כשמידע וידע נגישים בלחיצת כפתור, אנחנו לא נשארים לבד כמעט באף תחום. ומכאן הדבר להמשך ההידרדרות קצרה.

הספר "כי בא אורך" הוא ראשון מסוגו ונותן מענה רב תועלת ועוצמה לכל אחת שמנסה לחיות נכון שרוצה לגרום לעצמה לאיזה נהפוכו פנימי. מר הופך למתוק, חושך לאור והמון סימני שאלה מקבלים סימן קריאה ברור.

מומלץ בחום לכל נערה, לאמא שלה, למחנכת ולמורה.

מתוך כריכת הגב האחרוי של הספר-
"התקופה שאנו חיים בה מאתגרת ולא פשוטה. אנו מוצפות מסביב לשעון במסרים, תמונות, סרטים ומוזיקה שמערבבים בתוכם טוב ורע, יפה ודוחה, טמא וטהור, חושך ואור.

ואת, בתוך הסערה הזאת, מנסה לבנות לך מרחב יציב ומוגן. מקום פנימי שיגונן מפני הרוחות שמאיימות להפיל את קירות הלב. מרחב של הבנה, אמת, צניעות, טהרה. מרחב של שמחה בכל הטוב והיפה שקיים בך – בגוף ובנפש, ורוצה כל כך לצמוח ולנבוט מבעד לקרקע המציאות הקשה.

תהליך ההתבגרות האישי שלך, שיש בו המון יופי, עוצמה ועומק, הופך לפעמים, בצל התמודדויות הזמן, לתקופה מבלבלת ולא קלה; כשנראה שאין בסביבה מישהו שיודע מה יושב על לבך ומעיק על הנשמה שבפנים.

הספר שבידיך מבקש לתת כיוון, ליצור סדר, ולפזר ולו במעט את העננים שמעיבים על האור והטוב שיש בתוכך.

בלימוד נוגע, בתפילה אישית, בכתיבה ובעבודה חווייתית, הוא מאפשר לפתוח את חדרי הלב הכמוסים ולהתיר את הסבכים והסיבוכים שבהם"

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה